#htmlcaption03 #htmlcaption08 #htmlcaption04 #htmlcaption02 #htmlcaption05 #htmlcaption01 #htmlcaption07 #htmlcaption06

Katana S 33% - popis stavby

U modelu najdete vše potřebné ke stavbě: šrouby, matice, překližkové i kovové podložky, laminátové CNC páky do ovládacích ploch (křidélka, výškovka, směrovka) i na servo směrovky, CNC páky pro přichycení kabiny, kužel, botičky, dekorativní přechodky podvozku (nohavičky), ostruhu, atd .... Detailní fotografie a celý manuál stavby naleznete na CD přiloženém k modelu.. Manuál je ve dvou jazycích, v českém a anglickém. Každý o šesti stránkách A4. Model jsme dali dohromady během 3 týdnů. A teď k samotné stavbě modelu.

Podvozek

Podvozek je uchycen třemi imbusovými šrouby M5. Nejprve následovalo rozměření a vyvrtání otvorů pro šrouby. V trupu je již vlepena podvozková přepážka, na kterou se vlepí přiložené překližkové podložky se zapichovacími maticemi M5. Dekorativní přechodky podvozku jsme přilepili tavnou pistolí. ,,Drží jak přibité." Dále jsme vyvrtali otvory pro osičku kol. Botičky jsou nasazeny na osičce kola a přitaženy matkou M8 se silonem.

Ostruhové kolečko, směrovka a instalace serva

Pro ostruhové kolečko je v trupu vlepena překližka, ke které je ostruha přišroubovaná šrouby do dřeva. Směrovka je k trupu přichycena pomocí osičky zastrčené do pantů v trupu. Dalším krokem je vyfrézování otvoru pro lanko směrovky (viz. obrázek) a zhotovení lanka samotného. Servo směrovky je přišroubováno na desce v trupu.

Kabina motorový kryt

Prvním krokem je spasování kabiny s motorovým krytem. Podle potřeby je nutné ubrousit kryt motoru v jeho límci, aby přesně seděl s kabinou. Kryt je uchycen šesti šrouby M4 (viz. obrázek). Dále jsme vyfrézovali nasávací otvory. Pro uchycení kabiny se vyfrézují otvory pro CNC laminátové úchyty, které se přilepí na kabinu. Je připevněna šesti šrouby M4. Dva a dva z boku, ve kterých jsou závity M4 a další dva v motorovém krytu, kde jsou zapichovací matky M4.

Uložení motoru a instalace serv, výfuku a nádrží

Nejprve následovalo rozměření otvorů pro připevnění motoru. Pomůckou pro vyměření osy motoru vůči motorovému krytu, nám byla kulatá nádoba podobného průměru (viz. obrázek). Dále vyfrézování otvoru pro karburátor (viz. obrázek) a spasování motoru vůči krytu. Pro vyosení motoru nám pomohli přiložené distanční válečky přímo od výrobce určeným pro tento motor, který je přišroubován čtyřmi imbusovými šrouby M5. Dostatečnou fixaci výfuku zajišťuje ,,domeček" (viz. obrázek), který je přilepen na přepážce podvozku. Serva na plyn a sytič jsou přišroubována na smrkových hranolcích, které jsou přilepeny k motorové přepážce. Hranolky jsou ještě pojištěny jedním vrutem. Pro lepší chlazení jsme vyfrézovali další otvory do krytu motoru a do trupu (viz. obrázek). Na obě nádrže ( jedna nádrž na palivo a druhá do budoucna na kouření) se musely vyrobit dvě přepážky (viz. obrázek), které se pak vlepily do trupu. Samotné nádrže jsou pak zajištěny stahovací páskou v jejím hrdle.

Křídla, výškovka a instalace serv

Křídla jsou k trupu spasována karbonovým nosníkem a uchycena čtyřmi speciálními šrouby M6. Díry (jsou přesně v ,,O" poloze) v trupu na uchycení křídel se musí převrtat na průměr 6mm. Dále následuje vyfrézování otvorů v trupu modelu, kudy jsou protaženy kabely od serv v křídlech. Pro montáž serv do křídel i výškovky jsou již připraveny šachty. Do šachet se přišroubují překližkové destičky s přilepenými hranolky, na které se přišroubuje servo. Destičku jsme pro lepší estetický vzhled potáhli nažehlovací fólií. Laminátové páky (vždy po dvou) se zalepí do vyfrézovaných drážek v místě vyznačeném na křidélkách. Mezi páky kormidel i na serva jsme přišroubovali kloubky M3 MP Jet (viz. obrázek). Výškovka je nasunuta na dvou trubkách, které jsou v jedné výškovce zalepeny. V jedné trubce je zhotoven závit pro imbusový šroub M2, k zajištění proti samovolnému vysunutí výškovek. Instalace serv do výškovky je stejná jako u křídel.

Uložení RC vybavení

Příjmač je uložen na téže desce v trupu jako směrovkové servo. Deska je přišroubovaná pěti šrouby M4. Anténa od příjmače je zastrčena do bovdenu, který je přilepen na boku v trupu. Dále následuje instalace servo kabelů k jednotlivým servům v modelu. Dvoje příjmačové accu jsme přilepili na obou stranou samolepku zepředu na motorovou přepážku a ještě jsou zajištěny stahovacími páskami. Elektronické zapalování a accu pro zapalování jsme připevnili na ,,domeček" motoru (viz. obrázek) stejným způsobem jako příjmačové accu. Posledním krokem je umístění hlavních vypínačů a vypínače na zapalování.

Copyright © 2003 - 2014 David Charvát | Design by David Charvát, DesignrStudio.wz.cz | All rights reserved.                   

DesignrStudio.wz.cz - grafické práce