#htmlcaption03 #htmlcaption08 #htmlcaption04 #htmlcaption02 #htmlcaption05 #htmlcaption01 #htmlcaption07 #htmlcaption06

Tuto reportáž, bych chtěl pojmout, formou postupného doplňování jak textu, tak fotek z každého dne. Pokud čas a místní podmínky dovolí, budu se snažit, dělat i několik aktualizací průběžně během dne.
Za část fotek děkuji M. Dubskému a M. Pechové.

neděle 9.8. 2009


* 21:40
Po příjezdu na letiště v 10:00 a zabydlení se, začali postupně přijíždět i ostatní kolegové a kamarádi.. V odpoledních hodinách se za námi přiletěl podívat i Karel Jasanský ve svém ,,stroji" Zephyr 2000. Na tomto letadle mě velice zaujala výškovka a její řešení elektronického dotrimování. To je vymyšleno Hitec servem HS-77BB. Vztyčili jsme větrný pytel a narazili první sud piva. První ve vzduchu byl dnes se svým motorizovaným elektro-větroněm Milan Dubský. Více napoví pár přiložených fotek.

           
              

* 22:40
Zkouším místní internet a chystám se na premieru nočního létání. Připravil jsem si osvětlení na model Super Zoom 4D, ale o tom více v nějaké příští aktualizaci.

* 23:30
Noční let dopadl úspěšně. Efekt vynikající, jsem mile překvapen. Dole probíhají ,,modelářské diskuze" a budou pokračovat určitě do ranních hodin.

       

pondělí 10.8. 2009

* 8:00
Pár informací v bodech: první let v 6:50, obloha modrá s pár mráčky, sluníčko začíná pomalu ,,připékat", větrné pytle chytají první větřík, tak se necháme překvapit jaké počasí nám dnes přinese.

           

* 13:00
Od rána fouká nepříjemný vítr, který vůbec neodradil Láďu Kozáka a ani Milana Dubského se svými elektro-větroni. Nabíječky doplňují potřebnou šťávu do baterek bez přestávky.
Láďa létá s modelem P-13 (rozpětí: 2500mm, motor: Mega, váha: 1,3kg) a modelem Tuareg (rozpětí 3000mm, motor: Phasor, váha 2,35kg, accu: 10čl.).
Milan po obloze statečně prohání svůj elektro-větroň Antares (rozpětí: 2800mm, motor: Ray, váha: 1,8kg, accu: 2200mAh 3čl., doba motorového letu: cca 3min.,).
Houbařské žně jsou v plném proudu.

           

* 18:30
Vítr se uklidnil a na ploše se začali objevovat další a další modely. Mirek Macků si s sebou přivezl nový stroj Blaník (rozpětí: 3600mm, motor: 900W, regulátor: Jeti Advance 70 Opto Plus, váha: 6,9kg, accu: Li-Pol 6čl.). Model má v sobě zabudovaný jak vlečný háček, tak pomocný elektromotor na pylonu pro starty ze země.
Láďa Farka z LMK Jiřice létal s modelem Yak 54 z produkce firmy Haikong Model.
Přijeli se podívat a i si zalétat místní modeláři.
Kolem deváté hodiny se zvedl silný vítr, který přinesl bouřku a déšť.

           
           
           

úterý 11.8. 2009

* 8:25
Dnešní probuzení a pohled z okna nebyl moc příjemný. Zataženo, nízká oblačnost, všude mokro a teplota 19°C.

           

* 17:50
Omlouvám se za pozdní hromadnou aktualizaci, ale technice poručit neumím. Zakouslý router dokáže pěkně potrápit.

* 20:45
Podvečerní létání nám v 19:20 hod. překazil déšť, jinak se létalo co dnešní vítr dovolil.

           
           

středa 12.8. 2009

* 11:00
Dnešní ráno je jak přes kopírák podobné tomu včerejšímu. Tuto aktualizaci bych chtěl pojmout formou exkurze místního hangáru:
Zlín Z-126 Trener (rozpětí: 10,282m, délka: 7,420m, maximální rychlost: 205km/h, dostup: 4750m, dolet: 600km, motor: Walter Minor 4 - III). Let L-40 Metasokol (rozpětí: 10,058m, délka: 7,54m, maximální rychlost: 250km/h, dostup: 6400m, dolet: 900km). Zlín Z-226MS Trener (rozpětí: 10,28m, délka: 7,90m, maximální rychlost: 225km/h, stoupavost: 6,2m/s, motor: Avia M-137) - toto letadlo slouží jako vlečná. 3x Let L-13 Blaník (rozpětí: 16,2m, délka: 8,4m, maximální rychlost: 253km/h, klouzavost: 1:28). 2x VSO-10 Gradient (rozpětí: 15m, délka: 7m, maximální rychlost: 250km/h, klouzavost: 1:36). A u stropu visící větroň VT-116 Orlík.

           
           
           

* 14:20
Počasí se nám začíná vylepšovat, místy na nás ,,vykukuje" i sluníčko, ale stále převládá dosti silný vítr. Zde je výběr fotek za uplynulé dny.

           
           
       

* 15:00
Místní člen aeroklubu Jan Adamec, který létá na SU-31M (zde je video pořízené z 20.9. 2008) nám doporučil odkaz na video: Czech Aerobatic Teamu

* 21:15
Počasí se přeci jen umoudřilo a udělal se krásný podvečer. Létalo se až do tmy. Místní člen modelklubu Chotěboř Jiří Balada proháněl po obloze svoji Katanu S30 z produkce firmy SebArt. 7,5 ASP model bez problému uvisí, ale jak říkal Jirka, motor už není to co býval. S modelem létá v zimě, v létě, zkrátka není dne, kdyby Jirka nebyl na letišti a tak se není čemu divit, že už má motor své hodiny naběhané. Více napoví přiložené fotky.

           
           
           
           
       

čtvrtek 13.8. 2009

* 10:30
Takovýto pohled se nám naskytl po probuzení. Nezbývá než se pořádně nasnídat a doufat, že se nám počasí vylepší.

       

* 21:30
Odpoledne se začala obloha pomalu protrhávat a udělal se krásný večer s mírným větříkem.

           
           
           
           
           

pátek 14.8. 2009

* 15:45
Omlouvám se za pozdní aktualizaci, ale znovu nás pozlobil zaseklý router. Přijeli další kolegové modeláři a hangár se pomalu obohacuje o nové a nové modely.

* 21:00
           
           
           
           
   

sobota 15.8. 2009

* 14:00
Právě začíná letecký den, který pořádá místní modelářský klub Chotěboř. Přijeli modeláři jak místní, tak z přilehlého okolí. Počasí je na jedničku, tak uvidíme jestli vydrží.

* 22:00
Akce se vydařila, počasí vyšlo. Venku se peče prasátko a chystáme se na noční létání.

neděle 16.8. 2009

* 12:50
Probírám fotky ze včerejšího leteckého dne, je jich opravdu hodně. Vzdušný prostor ovládla skutečná letadla, tak máme přestávku na oběd.

* 21:00
Zde je výběr pár fotek ze včerejšího leteckého dne. Další fotky pak budou v samostatné galerii.

           
           
           
           
           
           
           
           
           
           

pondělí 17.8. 2009

* 10:20
Zpětně dohrávám některé aktualizace, jelikož nás zase trápí router. Je zralý na reklamaci.

* 15:40
Aeroklubáci včera létali vleky. Díky výborným podmínkám nalétali v termice pár hodin a těšili se, až se zas nohama dotknou pevné země.

           
   

* 20:40
Foto z pátečního podvečerního létání. Bude i video ze skoro půlnočního létání.

           

úterý 18.8. 2009

* 11:05
Počasí dnes zatím moc nepřeje, ale podle Medarda by se to mělo odpoledne zlepšit, uvidíme.

* 12:00
Menší výběr fotek z minulého týdne.

           
           
   

středa 19.8. 2009

* 11:00
Počasí je od rána na jedničku. Krásně modrá obloha bez mráčků, mírný, spíše žádný vítr. Proste ideální zalétávací počasí. Fotky brzy přibudou.

* 13:45
Lepší počasí jsme si snad ani přát nemohli. Azuro s teplotami 25°C ve stínu. Momentálně máme polední přestávku na oběd, ale jinak létáme bez přestání.

           
           
           
           

čtvrtek 20.8. 2009

* 13:55
Zde jsou ostatní fotky ze sobotního vyhlídkového letu letadlem Let L-40 Metasokol.

           
           
           
           
   

* 16:35
Fotky skutečného letadla Zlín Z-226MS Trener a průlet Let L-40 Metasokol pilotovaným Josefem Králíčkem.

           
           
           
           
           

* 21:10
Důkaz, že houby stále rostou. Láďa Kozák a Mirek Macků přinesli odpoledne z lesa pěknou ,,nadílku".

           

pátek 21.8. 2009

* 9:10
Včerejší den byl jako stvořený pro kouřové efekty.

           
           

* 12:25
Mirek Macků a jeho historický motoráček Gas-Bag na střídavý elektropohon.

           

sobota 22.8. 2009

* 10:40
Počasí je od rána naprosto stejné jako minulé úterý. Zataženo, nízká oblačnost a sem tam spadne i nějaká ta kapička. Aeroklubáci se chystají na vleky, tak uvidíme jak bude odpoledne. V další aktualizaci se můžete těšit na fotky skupinového letu skutečných motorových letadel, které hangárují zde na letišti

   

* 16:00
Členové Aeroklubu Chotěboř uskutečnili v sobotu 1.8. 2009 skupinový let 7 motorových letadel (Zlín Z-126 Trener - klubáky nazývaný ,,Jahoda", Zlín Z-226MS Trener, Let L-40 Metasokol, Zlín Z43, Piper, Cessna a jeden Ultralight z cizího klubu. Fotky ke zveřejnění mi poskytl Petr Štusák, tímto mu děkuji

           
           
           
           
           

* 22:30
Jelikož, přestalo pršet až něco po 18:00 hodině, využili jsme čas k venkovnímu grilování. Petr Štusák přivezl výborné naložené steaky, tak není divu, že grilování skončilo teprve před pár minutami.

           

neděle 23.8. 2009

* 16:15
Od rána převládalo slunečné počasí, ale oproti jiným dnům se znatelně ochladilo. Klubáci vytáhli z hangáru své ,,stroje" a využívali krásného počasí již od ranních hodin.
Ač se nám vůbec nechtělo, dnešním dnem skončila 14-ti denní dovolená a tak i my jsme kolem jedné hodiny vyrazili k domovu.
Nezbývá než se těšit zase za rok na další, již 6. ročník Modelářské dovolené Chotěboř. Závěrem bych rád poděkoval všem, se kterými jsme společně trávili modelářskou dovolenou a také Aeroklubu Chotěboř. Nashledanou příští rok.

Copyright © 2003 - 2014 David Charvát | Design by David Charvát, DesignrStudio.wz.cz | All rights reserved.                   

DesignrStudio.wz.cz - grafické práce