Tuto reportáž, bych chtěl pojmout, formou postupného doplňování
jak textu, tak fotek z každého dne. Pokud čas a místní podmínky dovolí, budu se
snažit, dělat i několik aktualizací průběžně během dne.
Za část fotek děkuji M. Dubskému a M. Pechové.
neděle 9.8. 2009
* 21:40
Po příjezdu na letiště v 10:00
a zabydlení se, začali postupně přijíždět i ostatní kolegové a kamarádi.. V
odpoledních hodinách se za námi přiletěl podívat i Karel Jasanský ve svém
,,stroji" Zephyr 2000. Na tomto letadle mě velice zaujala výškovka a její řešení
elektronického dotrimování. To je vymyšleno Hitec servem HS-77BB. Vztyčili jsme
větrný pytel a narazili první sud piva. První ve vzduchu byl dnes se svým
motorizovaným elektro-větroněm Milan Dubský. Více napoví pár přiložených fotek.
* 22:40
Zkouším místní internet a chystám se na premieru nočního létání.
Připravil jsem si osvětlení na model
Super Zoom 4D, ale o tom více
v nějaké příští aktualizaci.
* 23:30
Noční let dopadl úspěšně. Efekt vynikající, jsem mile překvapen. Dole
probíhají ,,modelářské diskuze" a budou pokračovat určitě do ranních hodin.
* 8:00
Pár informací v bodech: první let v 6:50, obloha modrá s pár mráčky, sluníčko
začíná pomalu ,,připékat", větrné pytle chytají první větřík, tak se necháme
překvapit jaké počasí nám dnes přinese.
* 13:00
Od rána fouká nepříjemný vítr, který vůbec neodradil Láďu Kozáka a ani Milana
Dubského se svými elektro-větroni. Nabíječky doplňují potřebnou šťávu do baterek
bez přestávky.
Láďa létá s modelem P-13 (rozpětí: 2500mm, motor: Mega, váha: 1,3kg) a modelem
Tuareg (rozpětí 3000mm, motor: Phasor, váha 2,35kg, accu: 10čl.).
Milan po obloze statečně prohání svůj elektro-větroň Antares (rozpětí: 2800mm,
motor: Ray, váha: 1,8kg, accu: 2200mAh 3čl., doba motorového letu: cca 3min.,).
Houbařské žně jsou v plném proudu.
* 18:30
Vítr se uklidnil a na ploše se začali objevovat další a další modely. Mirek
Macků si s sebou přivezl nový stroj Blaník (rozpětí: 3600mm, motor: 900W,
regulátor: Jeti Advance 70 Opto Plus, váha: 6,9kg, accu: Li-Pol 6čl.). Model má
v sobě zabudovaný jak vlečný háček, tak pomocný elektromotor na pylonu pro
starty ze země.
Láďa Farka z LMK Jiřice létal s modelem Yak 54 z produkce firmy Haikong Model.
Přijeli se podívat a i si zalétat místní modeláři.
Kolem deváté hodiny se zvedl silný vítr, který přinesl bouřku a déšť.
* 8:25
Dnešní probuzení a pohled z okna nebyl moc příjemný. Zataženo, nízká oblačnost,
všude mokro a teplota 19°C.
* 17:50
Omlouvám se za pozdní hromadnou aktualizaci, ale technice poručit neumím.
Zakouslý router dokáže pěkně potrápit.
* 20:45
Podvečerní létání nám v 19:20 hod.
překazil déšť, jinak se létalo co dnešní vítr dovolil.
* 11:00
Dnešní ráno je jak přes kopírák podobné tomu včerejšímu. Tuto aktualizaci bych
chtěl pojmout formou exkurze místního hangáru:
Zlín Z-126
Trener (rozpětí: 10,282m, délka: 7,420m, maximální rychlost: 205km/h,
dostup: 4750m, dolet: 600km, motor: Walter Minor 4 - III).
Let L-40 Metasokol (rozpětí: 10,058m, délka: 7,54m, maximální rychlost: 250km/h,
dostup: 6400m, dolet: 900km).
Zlín Z-226MS
Trener (rozpětí: 10,28m, délka: 7,90m, maximální rychlost: 225km/h, stoupavost:
6,2m/s, motor: Avia M-137) - toto letadlo slouží jako vlečná.
3x Let L-13
Blaník (rozpětí: 16,2m, délka: 8,4m, maximální rychlost: 253km/h,
klouzavost: 1:28).
2x VSO-10 Gradient (rozpětí: 15m, délka: 7m, maximální rychlost: 250km/h,
klouzavost: 1:36).
A u stropu visící větroň VT-116 Orlík.
* 14:20
Počasí se nám začíná vylepšovat, místy na nás ,,vykukuje" i sluníčko, ale
stále převládá dosti silný vítr. Zde je
výběr fotek za uplynulé dny.
* 15:00
Místní člen aeroklubu Jan Adamec, který létá na SU-31M (zde
je video pořízené z 20.9. 2008) nám doporučil odkaz na video:
Czech
Aerobatic Teamu
* 21:15
Počasí se přeci jen umoudřilo a udělal se krásný podvečer. Létalo se až do tmy.
Místní člen modelklubu Chotěboř Jiří Balada proháněl po obloze svoji Katanu S30
z produkce firmy SebArt. 7,5 ASP model bez problému uvisí, ale jak říkal Jirka,
motor už není to co býval. S modelem létá v zimě, v létě, zkrátka není dne,
kdyby Jirka nebyl na letišti a tak se není čemu divit, že už má motor své hodiny
naběhané. Více napoví přiložené fotky.
* 10:30
Takovýto pohled se nám naskytl po probuzení. Nezbývá než se pořádně nasnídat a
doufat, že se nám počasí vylepší.
* 21:30
Odpoledne se začala obloha pomalu protrhávat a udělal se krásný večer s mírným
větříkem.
* 15:45
Omlouvám se za pozdní aktualizaci, ale znovu nás pozlobil zaseklý router.
Přijeli další kolegové modeláři a hangár se pomalu obohacuje o nové a nové
modely.
* 14:00
Právě začíná letecký den, který pořádá místní modelářský klub Chotěboř.
Přijeli modeláři jak místní, tak z přilehlého okolí. Počasí je na jedničku, tak
uvidíme jestli vydrží.
* 22:00
Akce se vydařila, počasí vyšlo. Venku se peče prasátko a chystáme se na
noční létání.
* 12:50
Probírám fotky ze včerejšího leteckého dne, je jich opravdu hodně.
Vzdušný prostor ovládla skutečná letadla, tak máme přestávku na oběd.
* 21:00
Zde je výběr pár fotek ze včerejšího leteckého dne. Další fotky pak budou
v samostatné galerii.
* 10:20
Zpětně dohrávám některé aktualizace, jelikož nás zase trápí router. Je
zralý na reklamaci.
* 15:40
Aeroklubáci včera létali vleky. Díky výborným podmínkám nalétali v
termice pár hodin a těšili se, až se zas nohama dotknou pevné země.
* 20:40
Foto z pátečního podvečerního létání. Bude i video ze skoro půlnočního
létání.
* 11:05
Počasí dnes zatím moc nepřeje, ale podle
Medarda by se to mělo
odpoledne zlepšit, uvidíme.
* 12:00
Menší výběr fotek z minulého týdne.
* 11:00
Počasí je od rána na jedničku. Krásně modrá obloha bez mráčků, mírný,
spíše žádný vítr. Proste ideální zalétávací počasí. Fotky brzy přibudou.
* 13:45
Lepší počasí jsme si snad ani přát nemohli. Azuro s teplotami 25°C ve
stínu. Momentálně máme polední přestávku na oběd, ale jinak létáme bez přestání.
* 13:55
Zde jsou ostatní fotky ze sobotního vyhlídkového letu letadlem Let L-40 Metasokol.
* 16:35
Fotky skutečného letadla
Zlín Z-226MS
Trener a průlet Let L-40 Metasokol pilotovaným Josefem Králíčkem.
* 21:10
Důkaz, že houby stále rostou. Láďa Kozák a Mirek Macků přinesli odpoledne
z lesa pěknou ,,nadílku".
* 9:10
Včerejší den byl jako stvořený pro kouřové efekty.
* 12:25
Mirek Macků a jeho historický motoráček Gas-Bag na střídavý elektropohon.
* 10:40
Počasí je od rána naprosto stejné jako minulé úterý. Zataženo, nízká
oblačnost a sem tam spadne i nějaká ta kapička. Aeroklubáci se chystají na
vleky, tak uvidíme jak bude odpoledne. V další aktualizaci se můžete těšit na
fotky skupinového letu skutečných motorových letadel, které hangárují zde na
letišti
* 16:00
Členové Aeroklubu Chotěboř uskutečnili v sobotu 1.8. 2009 skupinový let 7 motorových
letadel (Zlín Z-126
Trener - klubáky nazývaný ,,Jahoda",
Zlín Z-226MS
Trener, Let L-40 Metasokol, Zlín Z43, Piper, Cessna a jeden Ultralight z cizího
klubu. Fotky ke zveřejnění mi poskytl Petr Štusák, tímto mu děkuji
* 22:30
Jelikož, přestalo pršet až něco po 18:00 hodině, využili jsme čas k
venkovnímu grilování. Petr Štusák přivezl výborné naložené steaky, tak není
divu, že grilování skončilo teprve před pár minutami.
* 16:15
Od rána převládalo slunečné počasí, ale oproti jiným dnům se znatelně
ochladilo. Klubáci vytáhli z hangáru své ,,stroje" a využívali krásného počasí
již od ranních hodin.
Ač se nám vůbec nechtělo, dnešním dnem skončila 14-ti denní dovolená a tak i my
jsme kolem jedné hodiny vyrazili k domovu.
Nezbývá než se těšit zase za rok na další, již 6. ročník Modelářské dovolené
Chotěboř. Závěrem bych rád poděkoval všem, se kterými jsme společně trávili
modelářskou dovolenou a také Aeroklubu Chotěboř. Nashledanou příští rok.